Ψηφιακά Μέσα
Ηλίας Καρασαββίδης
Το μάθημα αποσκοπεί στη θεωρητική και πρακτική μελέτη των ψηφιακών μέσων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν την ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας, ήχου και βίντεο καθώς και της επεξεργασίας τους για την υποστήριξη της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.
Ειδικότερα, μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ές θα είναι σε θέση να:
- σχεδιάζουν μια ψηφιακή σύνθεση χρησιμοποιώντας μαθησιακά κριτήρια
- προσδιορίζουν τα κυριότερα στοιχεία που απαρτίζουν τη γραμματική της εικόνας
- περιγράφουν τρόπους ελέγχου της προσοχής του θεατή μεταβάλλοντας φως και χρώμα
- κατανοούν την ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας, ήχου και βίντεο
- χρησιμοποιούν εργαλεία λογισμικού για την επεξεργασία γραφικών, ήχου και βίντεο
- προσαρμόζουν φωτεινότητα και χρωμικότητα
- κατανοούν τις διαδικασίες δημιουργίας διαφάνειας, ανίχνευσης κίνησης και ψηφιακής σύνθεσης
Το μάθημα αποσκοπεί στη θεωρητική και πρακτική μελέτη των ψηφιακών μέσων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν την ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας, ήχου και βίντεο καθώς και της επεξεργασίας τους για την υποστήριξη της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.
Ειδικότερα, μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ές θα είναι σε θέση να:
- σχεδιάζουν μια ψηφιακή σύνθεση χρησιμοποιώντας μαθησιακά κριτήρια
- προσδιορίζουν τα κυριότερα στοιχεία που απαρτίζουν τη γραμματική της εικόνας
- περιγράφουν τρόπους ελέγχου της προσοχής του θεατή μεταβάλλοντας φως και χρώμα
- κατανοούν την ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας, ήχου και βίντεο
- χρησιμοποιούν εργαλεία λογισμικού για την επεξεργασία γραφικών, ήχου και βίντεο
- προσαρμόζουν φωτεινότητα και χρωμικότητα
- κατανοούν τις διαδικασίες δημιουργίας διαφάνειας, ανίχνευσης κίνησης και ψηφιακής σύνθεσης
Το μάθημα αποσκοπεί στη θεωρητική και πρακτική μελέτη των ψηφιακών μέσων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν την ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας, ήχου και βίντεο καθώς και της επεξεργασίας τους για την υποστήριξη της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.
Ειδικότερα, μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ές θα είναι σε θέση να:
- σχεδιάζουν μια ψηφιακή σύνθεση χρησιμοποιώντας μαθησιακά κριτήρια
- προσδιορίζουν τα κυριότερα στοιχεία που απαρτίζουν τη γραμματική της εικόνας
- περιγράφουν τρόπους ελέγχου της προσοχής του θεατή μεταβάλλοντας φως και χρώμα
- κατανοούν την ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας, ήχου και βίντεο
- χρησιμοποιούν εργαλεία λογισμικού για την επεξεργασία γραφικών, ήχου και βίντεο
- προσαρμόζουν φωτεινότητα και χρωμικότητα
- κατανοούν τις διαδικασίες δημιουργίας διαφάνειας, ανίχνευσης κίνησης και ψηφιακής σύνθεσης
Θεματικές Ενότητες
H ενότητα αυτή αποσκοπεί σε μια γενική εισαγωγή σε ζητήματα των ψηφιακών μέσων. Εξετάζονται τα νέα μέσα αναφορικά με: (α) τους πολλαπλούς τρόπους νοηματοδότησης που επιτρέπουν και (β) τις νέες επικοινωνιακές πρακτικές που διαμορφώνονται. Παράλληλα προσεγγίζεται το ψηφιακό βίντεο ως θεμελιώδες επικοινωνιακό μέσο.
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή α) στην ψηφιακή αναπαράσταση δεδομένων και (β) στην ψηφιοποίηση αναλογικού σήματος.
Η ενότητα αυτή εστιάζεται (α) στους μηχανισμούς εστίασης της οπτικής προσοχής, (β) στους τρόπους με τους οποίους τα πολυμέσα υποστηρίζουν τη μάθηση και (γ) στην αξιοποίηση των γραφικών για μαθησιακούς σκοπούς.
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή στην ψηφιακή εικόνα. Εξετάζεται: (α) ο μηχανισμός της ανθρώπινης όρασης, (β) η ψηφιακή αναπαράσταση εικόνας και (γ) τρόποι συνδυασμού εικόνας
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή στο ψηφιακό βίντεο. Εξετάζονται (α) βασικές έννοιες του ψηφιακού βίντεο (πρότυπα αναλογικού & ψηφιακού βίντεο, κωδικοποίηση, κωδικοποιητές, φορμά) και (β) το κανάλι επεξεργασίας βίντεο (προετοιμασία, επεξεργασία και απόδοση).
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή στον ψηφιακό ήχο. Εξετάζονται (α) βασικές έννοιες του ψηφιακού ήχου (ψηφιοποίηση, κωδικοποιητές, φορμά) και (β) το κανάλι επεξεργασίας ήχου.
Η ενότητα αυτή εξετάζει την επίδραση του τρόπου παρουσίασης του θέματος στο νόημα που μεταδίδεται εστιάζοντας σε: (α) απόσταση, (β) γωνία και (γ) πτυχές του μοντάζ
Στην ενότητα αυτή επιχειρείται (α) μια εισαγωγή στα εργαλεία ελέγχου φωτεινότητας και χρωμικότητας και (β) μια εξέταση των τρόπων διαμέσου των οποίων το φως και το χρώμα καθορίζουν σημειωτικά το νόημα του μηνύματος που μεταδίδεται
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή (α) στα εργαλεία ελέγχου φωτεινότητας και χρωματικότητας για την υλοποίηση της πρωτογενούς χρωματικής διόρθωσης και (β) στις έννοιες της στατικής και κινούμενης μάσκας για την υλοποίηση της δευτερογενούς χρωματικής διόρθωσης.
Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι η εισαγωγή στην έννοια της ανίχνευσης κίνησης 1, 2 και 3 διαστάσεων και τις κυριότερες εφαρμογές της
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή σε έννοιες και μεθόδους μετατροπής χρώματος σε διαφάνεια, τόσο αυτόματης με τη χρήση πράσινης/μπλε οθόνης όσο και χειροκίνητης
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή στις εκπαιδευτικές διαστάσεις του ψηφιακού βίντεο. Εξετάζονται εκπαιδευτικά μοντέλα ψηφιακού βίντεο και παρουσιάζεται ένα παιδαγωγικό πλαίσιο για τον σχεδιασμό του.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας με το GIMP
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η εισαγωγή στην ψηφιακή σύνθεση και τις βασικές εφαρμογές της
Ψηφιακή Επεξεργασία Βίντεο με το Kdenlive
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Αρ. Επισκέψεων : 8243
Αρ. Προβολών : 6318
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2019
- Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2019
- Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2019
- Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2019
- Κυριακή, 26 Μαΐου 2019