Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  1. Η εξέλιξη της Πληροφορικής,
  2. Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης,
  3. Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση,
  4. Θεωρίες Μάθησης,
  5. Μοντέλα εκπαίδευσης- Διδασκαλία,
  6. Σενάριο Μαθήματος,
  7. Ηλεκτρονικό Εκπαιδευτικό υλικό και Εκπαιδευτικό Λογισμικό,
  8. Ελεύθερο Λογισμικό - Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα. Το πραγματολογικό μοντέλο,
  9. Διδακτική Πληροφορικής στο Δημοτικό,
  10.  Διδακτική  θεμάτων Πληροφορικής, στο Γυμνάσιο - Λύκειο,
  11.  Διδακτική των Τεχνικών Μαθημάτων. Η πληροφορική στην Τεχνική Εκπαίδευση.
  12.  Εκπαιδευτική Ρομποτική.
  13.  Εκπαίδευση Ενηλίκων -Εκπαίδευση από απόσταση.
  14.  Η Διδακτική όλων των μαθημάτων με τη χρήση της πληροφορικής.

Αντικειμενικοί στόχοι



  • Το μάθημα κινείται σε δύο κυρίους άξονες:
  1. Την Διδακτική θεμάτων και μαθημάτων πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και της δια βίου μάθησης –κατάρτισης.
  2. Τον τρόπο με τον οποίον η πληροφορική επηρεάζει την διδασκαλία όλων των μαθημάτων. Το αντικείμενο έχει πολύ μεγάλο εύρος και είναι συνεχώς εξελισσόμενο.

Στα πλαίσια του πρώτου άξονα, η διδακτική της πληροφορικής συνδέεται με τις ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες και τα εκπαιδευτικά μοντέλα και καταλήγει στον τρόπο και τις μεθόδους με τις οποίες θα διδάξουμε πληροφορική ή γενικά θέματα πληροφορικής. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην διδασκαλία και την διδακτική της πληροφορικής.

Στον δεύτερο άξονα γίνεται παρουσίαση των μοντέλων εισαγωγής της πληροφορικής γενικά στην εκπαίδευση και παρουσιάζονται μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας και διδακτικής με τη χρήση της πληροφορικής.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο εκπαιδευτικό λογισμικό καθώς και στις μεθόδους τηλεκπαίδευσης.

Τέλος γίνεται ειδική αναφορά στη εκπαίδευση ενηλίκων και στις μεθόδους κατάρτισης στην πληροφορική.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι



Διαφάνειες

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης



Διδασκαλία καθ’ έδρας και συμπληρωματική - ενισχυτική εκπαίδευση μέσω ασύγχρονης πλατφόρμας. Στη διδασκαλία προσπαθούμε να εφαρμόσουμε την πρακτική της διαλογικής συζήτησης, όπως και την μικρές εντός τάξης εργασίες σε ομάδες και τις τεχνικές brainstorming.

Ασκήσεις Πράξης.

Στις ασκήσεις πράξης, οργανώνουμε άσκηση των φοιτητών στην διδασκαλία. Οι φοιτητές καλούνται να οργανώσουνε εναλλακτικά ότι επιλέξουν από τα παρακάτω:

  • Συγγραφή και παρουσίαση εκπαιδευτικού σεναρίου μαθήματος.
  • Συγγραφή και παρουσίαση εκπαιδευτικού σεναρίου μαθήματος με την βοήθεια των τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών.

Ανάπτυξη και διενέργεια 20λέπτης Μικροδιδασκαλίας

 

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης

Τελική εξέταση χωρίς κανένα επιτρεπόμενο υλικό κατά την εξέταση.

Οι ασκήσεις πράξης βαθμολογούνται και ο βαθμός τους προστίθεται στην τελική εξέταση. Το βάρος του βαθμού στις ασκήσεις πράξης καθορίζεται κάθε χρόνο μετά από συζήτηση του διδάσκοντα με τους φοιτητές.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία



  • Βασίλης Ι. Κόμης,  

Διδακτική της πληροφορικής,

Αθήνα: Κλειδάριθμος 2005.

  • Χαράλαμπος Π. Σταχτέας ,

Πληροφορική στην εκπαίδευση,

Αθήνα: Τυπωθήτω 2002.

  • Ελένη Γιαννακοπούλου,

Η Πληροφορική στην εκπαίδευση,

Εκδόσεις Γρηγόρη Μ.Π. 1994.

  • Angela McFarlane,

Information Technology and Authentic Learning,

New York: Routledge 1997.

  • Alan Rogers. Μετάφραση: Μαρία Κ. Παπαδοπούλου, Μαρία Τόμπρου.

Η εκπαίδευση Ενηλίκων,

Αθήνα: Μεταίχμιο 1999.

  • Seymour Papert. Μετάφραση: Αίγλη Σταματίου,

Νοητικές θύελλες,

Εκδόσεις Οδυσσέας 1991.

  • Αριστοτέλης  Ράπτης,

Μάθηση και διδασκαλία στην Εποχή της Πληροφορίας, Β Τόμος,

Αθήνα:  Έκδοση Συγγραφέων 2006.

  • Κορδάκη Μαρία,  Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου,

Σημειώσεις Διδακτικής της Πληροφορικής,

Σύνδεσμος: www.ct.eagean.gr/el/uhp?task=viewpage&user_id=110.

Προαπαιτήσεις



Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις.

Συμπληρωματικά Στοιχεία



Θεματική επιστημονική περιοχή

Πληροφορική

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Χωρίς προαπαιτούμενα.