Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)



  1. Αρχεία κειμένου,
  2. Αρχεία εγγραφών,
  3. Αρχεία άμεσης προσπέλασης,
  4. Αρχεία με ευρετήρια,
  5. Ταξινομήσεις/Αναζητήσεις σε πίνακες και αρχεία,
  6. Διαχείριση της δομής ¨Στοίβα¨,
  7. Διαχείριση της δομής ¨Ουρά¨,
  8. Διαχείριση της δομής ¨Λίστα¨,
  9. Διαχείριση της δομής ¨Κυκλικά συνδεδεμένη Λίστα¨,
  10. Διαχείριση της δομής ¨Διπλά συνδεδεμένη Λίστα¨,

Αντικειμενικοί στόχοι



  • Αντικειμενικός στόχος είναι η εκμάθηση των Δομών Δεδομένων και Αρχείων.
  • Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι  θα μπορούν
  1. Να διαχειρίζονται αρχεία κειμένου, αρχεία δομών, άμεσα αρχεία και αρχεία με ευρετήρια,
  2. Να διαχειρίζονται τις δομές Στοίβα, Ουρά, Λίστα και Δέντρα.

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία



  • Πηγές στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος.
    • Κόλλιας  Γιάννης, “Δομές δεδομένων”, Αθήνα, Ελλάδα 1984.
    • Κοίλιας  Χρήστος, “Δομές δεδομένων και οργανώσεις αρχείων”, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, Ελλάδα, 1993.
    • Μανωλόπουλος  Ιωάννης, “Δομές δεδομένων”, Art of Text, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 1989.
    • Μανωλόπουλος  Ιωάννης, “Οργάνωση αρχείων”, Art of Text, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 1991.
    • Wirth Niklaus, Κωνσταντινίδης Μανώλης, Μωραϊτης Θωμάς, “Αλγόριθμοι και δομές δεδομένων ”, Κλειδάριθμος, Αθήνα, Ελλάδα, 1990.
    • Martin J. Johannes, “Data types and data structures”, Prentice Hall, 1986.

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι



Διδασκαλία καθ έδρας και συμπληρωματική-ενισχυτική εκπαίδευση μέσω ασύγχρονης πλατφόρμας.

Εργαστήριο.

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης



Τελική εξέταση χωρίς κανένα επιτρεπόμενο υλικό κατά την εξέταση.

Προαπαιτήσεις



Καλή γνώση της γλώσσας προγραμματισμού C.